Bytte og retur

---

RETUR B2B

Frakt av retur må kjøper selv bekoste med mindre varen er defekt, feilsendt eller annet er avtalt med selger. Retur skal ikke sendes i oppkrav.

Retur av varer må være skriftlig avtalt mellom kjøper og bemyndiget person hos Gastronaut AS. Dersom det er inngått avtale om retur, forutsettes det at varen returneres franko.

Varer som er fremskaffet spesielt, tas ikke i retur. Et gebyr vil bli beregnet som dekning for våre omkostninger.

 

 

RETUR B2C

14 dagers angrerett, angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager kjøp gir oss melding om dette (angrefrist).

Frakt av retur må kjøper selv bekoste, med mindre varen er defekt, feilsendt eller annet er avtalt med butikken. Skal du returnere eller bytte en vare til vår butikk, så tar du med deg varen og original kvittering. Varen skal være uskadet, ubrukt og i sin originale emballasje. Matvarer og spesialbestillinger kan ikke byttes eller returneres.

​Om du mot formodning har problemer med dine varer, ber vi om at du sender oss så mye informasjon som mulig om varen, feilen, ordrenummer eller kvitteringen, så hjelper vi deg. Har du problemer med et elektrisk produkt trenger vi tilleggsinformasjon for å kunne hjelpe deg. Vi trenger en beskrivelse av feilen, bilder eller video, samt bilde av typeskiltet. Typeskiltet er et klistremerke med serienummer som vanligvis er plassert under eller på produktets bakside.

MERK at du ikke kan sende en reklamasjon i retur selv - du må ha vært i kontakt med butikken for videre hjelp. Ved reklamasjon sendes all info til post@gastronaut.no.

 

 

EE-avfall

EE-avfall skal ikke kastes med annet avfall, men det kan leveres til Gastronaut for gjenvinning.