BETINGELSER
BESTILLING
Tar bestilling via nett, telefon eller e-post. Alle priser er eks mva. og gjelder pr leieperiode (1-3 dager). Dette forutsetter at leietaker henter og leverer selv. Frakt tur-retur kommer i tillegg. Leieperioden er ønsket dato på levering/avhenting og returdato. Ønsker du en lenger periode, så vil prisen bli beregnet ved bestilling. Leietakere som henter selv, forplikter seg til å returnere til en avtalt tid. Blir dette ikke overholdt, vil leietaker bli belastet for en ekstra leieperiode. Dersom leietaker ønsker at Gastronaut skal stå for retur, så er det egne fraktpriser på dette.
BREKKASJE & BORTKOMMET
Ved all brekkasje vil leietaker bli belastet for varens veil. pris.
AVBESTILLING
Avbestilling må skje senest 3 virkedager før utleveringsdato via e-post. Avbestillinger etter dette vil leietaker bli fakturert for den totale leiesummen (minus en eventuell frakt). Leietaker vil bli fakturert for hele leiebeløpet selv om produktene returneres ubrukt/forseglet.
BETALING
Private bestillinger betales senest 3 dager før utlevering (i butikken eller via faktura) . Ved store ordre vil leietaker bli fakturert et depositum før ordrestart.
BEHANDLING AV LEID UTSTYR
Bestikk. porselen og serveringsutstyr skal skylles og plasseres tilbake i esken/stativet det ble levert i. Kopper, krus og glass tømmes og settes tilbake i sine tilhørende bakker. Evt. ubrukt utstyr faktureres på lik linje som brukt.
FRAKT
Vi kan levere innenfor tidsrammen 8-16 på hverdager. Levering og retur skjer innenfor samme tidsramme. Hvis leietaker ønsker spesifiserte tidsrammer kan dette avtales etter behov. Tidsrammene er veiledende, og forsinkelser kan oppstå. Retur avtales med sjåfør. Prisene på frakt forutsetter at det er en enkel levering. Ved vanskelige leveranser, som f.eks kan være leveringer uten heis eller som er tidkrevende, vil ordre oppdateres med en endelig pris etter bestillingen. Vi forbeholder oss retten til å fremskynde levering pga stor pågang eller fullbooket frakt. Vi forbeholder oss retten til å korrigere eller kansellere feilaktige ordre som måtte oppstå pga feil på nettside eller katalog.
HENTE SELV
Våre åpningstider er man-fre 8-16 (butikken man-ons 10-17, tors 10-19, fre 10-18 og lør 10-16). Kontoret og lageret er stengt lørdag og søndag. Produktene er er ferdig pakket i forhold til transport. Som f.eks glass i bakker og tallerkner i stativ eller bokser. Leietakere som henter selv, forplikter seg å returnere til avtalt tid. Hvis dette ikke overholdes vil leietaker bli belastet for en ekstra leieperiode.
FAKTURERING
Ved valg av faktura som betalingsmetode er leietaker ansvarlig for å oppgi oss korrekte fakturaopplysninger ved bestilling, dette inkluderer referanse. Må fakturaen endres pga feil fra leietaker, påføres det et fakturageybyr på 95,- på den nye fakturaen.
RABATT / FIRMAAVTALE
Vi kan tilby en egen firmaavtale. Ta kontakt med utleie@gastronaut.no for nærmere info.